התפוז הגדול

הפסנו ובגדול

החלטת העירייה "לא לבנות יותר מגדלים במרכז העיר" (ההגדרה למרכז העיר מוזרה ביותר שכן גם האיזור הממוגדל ביותר – נתיבי איילון משמש הלכה למעשה כמרכז העיר) היא החלטה אופנתית שגוייה.

אחד המקומות שמתאימים יותר מכל לבניית מגדל – צומת מוגרבי (מול בית מגדלור, במקום בו עמד בעבר קולנוע מוגרבי)  נשאר כבר שנים רבות מבוזבז, כאשר במרכזו עומד חניון רכבים מוזנח.

סטודנטים, אדריכלים, ו"סתם" אנשים לא מפסיקים לדמיין איך תיראה כיכר מוגרבי ביום שיהיו בה תכנים עירוניים יותר מחניון.

והנה, עיריית ת"א מקבלת הצעת WIN WIN מצד היזם: הגדילו לנו את אחוזי הבנייה (כלומר בניית מגדל) ובתמורה נשחזר את כל בניין קולנוע מוגרבי המקורי, נבנה מלון בן 5 קומות, ומגדל מגורים מעליו.
3 רכיבים עירוניים שיעשירו את המרקם העירוני בחומרים שאליו הוא הכי זקוק.

למעשה 5 רכיבים:

1.מוסד תרבותי – בית קולנוע או אולמי הופעות עבור תיאטראות.
2.שחזור בניין הקולנוע. סמל תל אביבי הסטורי מוערך שיחזור לנוף העיר. – ערכיים רגשיים וסמליים עבור כיכר שחסרה אותם כיום ביותר.
3.כיכר עירונית, עם תנועת אדם מוגברת, כיכר קטנה, חדשה במתנה לעיר – מסוג הכיכרות שחסרות ביותר בתל אביב.
4.בית מלון – ת"א זקוקה נואשות לעוד מלונאות.  (בנוסף מדובר בבית מלון הנשען על המרקם העירוני ועל החיים העירוניים ואינו כזה שממוקם במקום מתנשא מהמרקם כמו מלון הילטון ודומיו.
5.מגדל – כן כן, מגדל זה אמצעי אדיר ליצירת זהות עירונית חזקה עבור מקום עירוני. מי ששכח מוזמן לקרוא את הרשומה שכתבתי בעבר על באר שבע.

 

5 מתנות לעיר באריזה אחת. ועיריית תל אביב, נכון לעכשיו, מסרבת לאשר בנייה לגובה.
זו טעות לא פחות מטורפת מטעויות אופייניות של הערייה בשנות ה60-70, על פיהן נבנו רוב רחובים העיר כדרכים מהירות ללא פעילות אנושית.

הפסדנו. את כל חמשת הרכיבים שהזכרתי הפסדנו ובגדול. במקום 5 הרכיבים נקבל בניין בן 5 קומות+ פנטהוז וחנות מסכנה בקומת הקרקע.

והכל, הכל הכל הכל, "בזכות" הינע"ים, שלא נותנים לתל אביב להיות תל אביב.

קישור לכתבה:

http://www.haaretz.co.il/news/education/1.1182062

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן