התפוז הגדול

פורסם מכרז להקמת גשר שיחבר את תחנת הרכבת בני ברק לרמת החייל

רמת החייל הוא איזור תעסוקה עם יוממות גבוהה ולמרות זאת, החיבור שלו לרשת התחבורה הציבורית העירונית והארצית הוא גרוע ביותר.

כשהייתי עובד ברמת החייל, נתקלתי שוב ושוב בשאלה "איך מגיעים מפה לרכבת?" ותמיד הסתבכתי עם התשובה. היה אז קו שעובר פעמים ספורות ביום ובשעות מסויימות מאוד.
היום המצב מעט השתפר, אפשר להגיע עם קו יחסית תדיר לתחנת רכבת האוניברסיטה, אבל קשה שלא להתעצבן מכך שקיימת באיזור תחנת רכבת שהיא כ"כ קרובה וכ"כ רחוקה. רק נחל הירקון מפריד בין התחנה לרמת החייל, ואין דרך לחצות אותו בסביבה הזו.

תחנת רכבת בני ברק היא הכל רק לא בני ברק. היא רחוקה מבני ברק בכל היבט שנבחן.
היא יכולה להיקרא "תחנת אצטדיון רמת גן" או אפילו "תחנת פארק הירקון" רק לא בני ברק. השם המקורי והנכון יותר של התחנה היה "תל אביב צפון", שם ששונה עם פתיחתה של תחנת תל אביב מרכז ב-1954.

מתחנת הרכבת בני ברק אי אפשר להגיע לשום מקום ברגל.
התחנה ממקומת באחוריים של מרכזי לוגיסטיקה, מרכולים ומגה-חנויות ש 99.999% מהמגיעים אליהם עושים זאת באמצעות רכב פרטי.

מיקום התחנה - רחוק מהכל
מיקום התחנה – רחוק מהכל

כדי להגיע ממנה לתחנות אוטובוס צריך לטפס גרמי מדרגות מעיקים שעולים לגשר מבצע קדש.

גרם מדרגות בגובה של 3 קומות מפריד בין מפלס תחנת האוטובוס למפלס תחנת הרכבת
גרם מדרגות בגובה של 3 קומות מפריד בין מפלס תחנת האוטובוס למפלס תחנת הרכבת

חיבור תחנת הרכבת בני ברק לרמת החייל באמצעות שביל מואר וגשר מעל נחל הירקון (כפי שמפורסם בפרטי המכרז) הוא צעד חשוב שהיה צריך להיעשות מזמן.

הראשונים להינות מהחיבור בין רמת החייל לרכבת יהיו היוממים המתגוררים בקרבה לקו הרכבת ת"א-כפ"ס (פתח תקווה, הוד השרון, כפר סבא ובעתיד גם רעננה).
במצב הנוכחי אגב, אם ירצה אדם תושב השרון להגיע לרמת החייל ברכבת, יהיה עליו לרדת בתחנת ת"א האוניברסיטה ואז לקחת קו אוטובוס (189) בכיוון ההפוך. כמה לא יעיל.

קרוב לוודאי שרק המחשבה על כך גורמת לתושבי השרון להדיר עצמם מהתחבורה הציבורית.

קישור לפרטי המכרז

(עדכון רשומה – תודה לשרון גילת על ההדמיה)

הדמית הגשר המתוכנן
הדמית הגשר המתוכנן © נתיבי איילון
bridge
הדמית הגשר המתוכנן © נתיבי איילון

14 מחשבות על “פורסם מכרז להקמת גשר שיחבר את תחנת הרכבת בני ברק לרמת החייל”

  1. דניאל, במקרה הזה לדעתי כדאי לשקול מעבר תת קרקעי מתחנת הרכבת אך הפארק או אל הכיכר בסמוך לאסותה, בלומדון יש מעברים שיורדים מתחת לתמזה ומחברים קווי תחתית שאחד מהם מעל לק"מ

  2. אמשיך את הקו, מדובר במעבר תת קרקעי באורך של חמש מאות עד שבע מאות מטר שמעליו, רכבת בני ברק, צמפיון, נחל הירקון, אתגרים, מיני מסוף של ארבעה חמישה קווי אוטובוס, חמש יציאות כניסות אל המעבר.
    זה ישרת קודם כל את אזור התעשיה של בני ברק והמתחמים שציינתי, יעביר הרבה נסיעות רכב לרכבת, גם הבאים לרמת החייל יוכלו להנות מהליכה רגלית נעימה למשרד מהרכבת, כמובן תחנת השכרה של תל אופן בתחנה יאפשר רכיבה של כמה דקות מהתחנה לרמת החייל

      1. שרון גילת

        הפרויקט מבוצע ע"י חברת נתיבי-איילון והקרדיט בהתאם כמובן. תודה.

  3. גם המגיעים במדרום מהתחנות יבנה, וראשון לציון, ירוויחו מהגשר, כי הם לא צריכים להחליף רכבת בתל אביב, אלא מגיעים ישירות לתחנת בני ברק.

  4. ליאור

    לא צריך להגזים, זה כן במרחק הליכה כבר היום מרמת החייל, פשוט 15 דקות ולא 5 דקות.
    איפה שאני מניח שהגשר יהיה יש כבר היום גרם מדרגות רגיל (לא מסולסל כמו זה שמוביל לאמצע גשר בני ברק) שמחבר בין מתחם הרכבת לפארק ואז בפארק פשוט הולכים בשביל מסודר עד רמת החייל.

    כך שההבדל העיקרי יהיה לרוכבי אופניים שקשה להם לעלות היום במדרגות, ולגבי הולכי הרגל זה רק יחסוך 2 דקות של עלייה וירידה במדרגות.

    מה שכן צריך דחוף זה תל אופן שם.

    1. דניאל מייסה

      אני לא בטוח שהבנתי את כוונתך. היום לא סביר ללכת מתחנת הרכבת בני ברק לרמת החייל. צריך ללכת מערבה, לעלות על גשר מבצע קדש, לחצות את הירקון ואז ללכת שוב מזרח. זה מאריך את הדרך, והדרך לא נעימה.

      1. אין צורך לעלות על הגשר שבתמונה. יש גשר עץ קטן להולכי רגל מתחתיו. הדרך נעימה מאד דווקא.

    1. דניאל מייסה

      קודם כל אני רוצה לראות עבודות בשטח, אז נוכל להעריך. כרגע לא רואה רמז לתחילת עבודות.

  5. צריכים לעשות דחוף גשר שיחבר מתחנת עתידים לסופר דיל ברחוב הלחי.. אני ללא רכב ורוצה לעבור. אין מעבר בגלל הירקון.

  6. היום ה 15 לחודש מאי, עדיין הגשר עומד בודד וגלמוד.. האם יש צפי בעתיד לסיום ? עזרה למרפא? 2016 עברה לה ועדיין הגשר עומד יתום

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן