התפוז הגדול

מחר אגיש את התנגדויותיי בנושא הקו הירוק והסגול של הרק"ל. העתקתי לבלוג.

הקו הירוק והסגול, מיזם תחבורה ציבורית חשוב ביותר, ושאני מאוד בעדו, מצוי כעת בשלב הגשת ההתנגדויות.
המועד האחרון להגשת ההתנגדויות הוא יום רביעי הקרוב.
כתבתי כמה התנגדויות אותם אגיש מחר לוועדה לתשתיות לאומיות.

אז הנה התנגדויותי / השגותיי – כאן בבלוג:

קו ירוק:

יש לאפשר מסחר בתחנות תת קרקעיות – אם לא יוכנו מראש יחידות מסחר, המסחר יגיע בהמשך בצורה מאולתרת ופרטצ'ית. מסחר בתחנות רקל תת קרקעיות הוא נח ועוזר לממן את תפעול המערכת.
יש להציג לציבור את מיקום המסחר בתחנות בשרטוטים. בשרטוטים המופצים באתר נת"ע לא נמצא מידע אודות מסחר בתחנות.

שירותים ציבוריים. יש להקצות שירותים ציבוריים בכל תחנות הרקל התת קרקעיות.

חנית אופניים ליד כל תחנה קרקעית או תת קרקעית יש להקצות מראש מקום לחניון אופניים נרחב.

ש1
לא שורת מתקני קשירה כי אם חניון אופניים עם כ-50 מתקני קשירה.

 תחנות תל אופן (שירות השכרת אופניים) יש להקצות מקום ל"מגה-תחנות" תל אופן בסמוך לכל תחנה. תחנות שיש בהם הרבה יותר מקומות עגינה מאשר בתחנות תל אופן רגילות.
חיבור נח להולכי רגל בין תחנת הר ציון – לוינסקי של הקו הירוק לתחנה מרכזית. הקו הירוק לדאבוננו אינו מתחבר אל התחנה המרכזית בתת הקרקע כמתבקש, אלא חולף במרחק קצר ממנה.
המוני נוסעים ירדו בתחנת הר ציון – לוינסקי של הקו הירוק, כדי להחליף אמצעי תחבורה בתחנה המרכזית. ניתן לומר כי תחנת הרק"ל הר ציון -לוינסקי בקו הירוק הינה חלק ממתחם התחנה המרכזית. מרחק ההליכה בין תחנת הרק"ל לתחנה המרכזית הוא כ-200 מטר. החיבור צריך להיות מוגן מפגעי מזג האוויר. מסדרון הולכי רגל בנוי וקריא. צריך להיות לזה ביטוי בתקנון, והנוסח צריך להיות מחייב.

ש2

קו סגול:

ממשק בין הקו הסגול לתחנה מרכזית לפי התכנית הנוכחית הקו עובר בצד הרחוב הרחוק מהתחנה המרכזית. הצמדת תחנת הרק"ל לתחנה המרכזית (מעבר רכבת בצד הדרומי במקום הצד הצפוני של הרחוב) תביא לחיבור התחנה המרכזית עם תחנת הרקל ותאפשר לנוסעים להחליף אמצעי תחבורה ציבורית בנוחות, תחת קורת גג אחת וללא חצית מעברי חציה, תוך הגנה מפגעי מזג האוויר.

3
עדיף שהרק"ל תנוע בצמוד לתחנה המרכזית, והרכבים האחרים בצד הרחוק יותר


הזזת רציף בתחנת דיזנגוף של הקו הסגול
אחד מהרציפים ממוקם ברח' ארלוזרוב בין דיזנגוף לבן יהודה והרציף השני ממוקם מזרחית לרח' דיזנגוף. יש למקם את שני הרציפים בין דיזנגוף לבן יהודה גם במחיר של ביטול גישה לרכב פרטי.
רח' בן יהודה ורח' דיזינגוף מהווים עורקי תחבורה ציבורית צפון-דרום מרכזיים. תחנה זו של הרקל תיהיה אחת מתחנות ההחלפה המתבקשות ביותר.

לא ייתכן שמיקום אחד הרציפים מתעלם מהחלפת קווים ל/מ רח' בן יהודה, ובכך יוקשה מאוד על הנוסעים. (כדי להחליף קו יהיה עליהם ללכת מהתחנה בבן יהודה עד למזרחית לדיזינגוף)


 הזזת תחנה בקו הסגול אשר ליד רכבת מרכז מדוע נבחר מקום כה צפוני ומרוחק מתחנת הקו האדום? יש להזיז דרומה את התחנה בקו הסגול קו שתהיה קרובה ככל הניתן לתחנת הקו האדום ולכניסה הראשית של רכבת מרכז.
המיקום ההגיוני לתחנה רק"ל בקו הסגול בנקודה זו הוא באמצע הדרך שבין הכניסה לרכבת מרכז לבין תחנת הרק"ל של הקו האדום.

ארלוזרוב2
סימון כחול: הכניסה לרכבת מרכז. סימון סגול: מיקום מתבקש לתחנה בקו הסגול. סימון סגול עם X – מיקום תחנה בקו הסגול לביטול. סימון אדום – מיקום תחנת רק"ל בקו האדום.

 

 

9 מחשבות על “מחר אגיש את התנגדויותיי בנושא הקו הירוק והסגול של הרק"ל. העתקתי לבלוג.”

  1. אם כבר אתה מציע להזיז את התחנה אז שיהיה גם חיבור תת קרקעי (או לפחות אפשרות סטטוטורית לחיבור) בין תחנת הקו הסגול לאדום ברכבת מרכז.

  2. קודם כל – כל הכבוד על המאמץ בבלוג שכתוב מעניין ולעניין.
    ספציפית בנושא תחנה מרכזית – לפי מה שידוע לי התחנה המרכזית החדשה מתוכננת להריסה, כאשר במקומה תקום תחנה חלופית דרוב לחולון וכן תורחב תחנת ארלוזרוב. לאור זאת – האם עדיין נכון להתחשב בקיומה של תחנה מרכזית חדשה בתכנון הרכבת?

    1. דניאל מייסה

      תודה גיל.
      כן. לדעתי בהחלט ראוי להתחשב בקיומה של התחנה המרכזית במקומה הנוכחי.
      התחנה מתוכננת לעבור לצומת חולון ברמת החזון. יש המון מתנגדים לרעיון הזה (אני בינהם) וגם לכשתעבור, התחנה המרכזית ברח' לוינסקי אמנם תשמש עוד פונקציות רבות, אבל תחבורה ציבורית תיהיה אחד מהם. כלומר התחנה המרכזית תפעל כמסוף תחבורה ציבורי מצומצם, דבר שלמעשה אומר שהיא תשאר תחנה מרכזית. (אחת מכמה מרכזיות) וזה רק תסריט אחד. יש עוד תסריט לפיו היא פשוט תישאר שם ותשתנה, והבעיות שלה יתוקנו. תסריט נוסף – המבנה יפסיק לשמש תחבורה ציבורית כליל, ואז יעבור תהליך של שימוש מחדש. במקרה כזה ברור שיהיו שם מוסדות ציבור (בין היתר), מה שאומר שהמבנה תמיד ישאר מוטה תחבורה ציבורית באופיו.
      בכל תסריט – צריך להתחייס למבנה הזה כאל מוטה תחבורה ציבורית מובהק, ולחבר אותו היטב למערכת תחבורה עתירת נוסעים.

  3. צופה מהצד

    מעניין.
    ראיתי שגם ב-xnet עלה מאמר באותו נושא. לטעמי המאמר קצת מגזים תיאוריו את הצפוי בעבודות, אך מעניין אותי הנאמר שם על "קריעת" רחובות מסויימים או ניתוק שכונה כלשהי. מהיכרותך עם התכנית, האם אתה מסכים עם הטענות האלה?

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן