התפוז הגדול

JCDecaux, שאמונה על תחזוק תחנות האוטובוס, חוסמת אותן בשעות השיא כדי להחליף פרסומות

לפני כמה ימים הזכרתי את הזילזול של עיריית ר"ג והזכיינית JCDecaux בהולכי הרגל.
אני מביא דוגמא נוספת לגישה המעוותת של JCDecaux והרשויות המקומיות כלפי תחנות האוטובוס.
JCDecaux שולחת את עובדיה להחליף ולנקות פרסומות בתחנות האוטובוס בשעות השיא, תוך שעובדיה חונים ממש על התחנה וחוסמים את הגישה לאוטובוסים.
הרבה דברים מפריעים לי במדינה הזו, והצלחתי איכשהו להסתגל ולחיות איתם, אבל דבר אחד מוציא אותי מדעתי כל יום מחדש – איך זה יכול להיות שיש חוק, ויש פטור מהחוק לאנשים מסויימים.

20160317_170704
והנוסעים? שירדו לכביש. חסימת תחנה שגרתית לצורך ניקוי הפרסומות, שד' הר ציון

אפשר לחנות רחוק יותר מהתחנות, ואפשר לעשות את זה בלילה, אבל את מי מעניינים הנוסעים בכלל. העיקר הפרסומות.

2013-12-16_13-54-14_998 2013-12-16_13-54-40_538 2013-12-16_13-54-53_10 frombridge IMG_20130818_163224

8 מחשבות על “JCDecaux, שאמונה על תחזוק תחנות האוטובוס, חוסמת אותן בשעות השיא כדי להחליף פרסומות”

  1. כתבת את שם החברה עם שגיאת כתיב שונה בכמה מקומות 🙂 (כולל בכתבה השניה על השילוט). צ"ל JCDecaux (ג'יי.סי.דקו). אבל חוץ מזה: האם פנית למישהו בנושא? זו אכן שערורייה שמתקיימת לפחות כמה חודשים וכנראה יותר (לא יודע מתי החברה הזו נבחרה אבל כנראה מאז). כדאי לעשות משהו בנושא. למי ניתן לפנות?

    1. דניאל מייסה

      תודה. הטעויות תוקנו.
      הרבה מהנושאים שאני מעלה לבלוג מדווחים לעירייה במקביל במכתב תלונה. בנושא הזה עוד לא עשיתי כלום.

  2. מה שנקרא "קפיטליזם במיטבו". לא איכפת להם מהנוסעים וזרימת התנועה כי הם לא מרוויחים כסף מהנוסעים, הם מרוויחים כסף מפרסומות. ויותר יקר לשלוח צוותים בלילה. זה מה שקורה כשמפריטים משהו כמו תחזוקת תחנות לחברה פרטית שמקור הרווח העיקרי שלה הוא לא השירות הזה, אלא הפרסומות עצמן.

    כמובן שיש לזה פתרון, והוא תחנות אוטובוס בלי פרסומות, או לחלופין לחייב את החברה בתנאי המכרז לתחזק את הפרסומות רק בלילה בלי הפרעה לנוסעים.

    כמו כן צריך להתחיל להגיש תלונות לעירייה, ולהתקשר למשטרה כל פעם שרואים רכב כזה חוסם תחנת אוטובוס. בפעם האחרונה שבדקתי אין בתקנות וחוקי התעבורה שום סעיף שמאפשר לג'ייסי דקו להיות מעל החוק.

  3. ל"בע" למה שקראת “קפיטליזם במיטבו” זה ממש לא נכון, העירייה עשתה מכרז על תחזוקה של הקמה ותחזוקה של תחנות אוטובוסים עם פירסומות שיממנו חלק מזה. איזה אינטרס כלכלי יהיה לחברה הזאת לעשות את זה במקום רחוק יותר שיקח יותר זמן עבודה כניראה או בשעת לילה מאוחרת. אם אתה רוצה שיהיה אכפת להם יש צורך שהעירייה תחייב בחוזה דברים כאלה.

    מבטיח לך שאם התחבורה הציבורית בישראל הייתה מופרטת היה לחברות התחבורה הציבורית אינטרס אמיתי שכולם ישתמשו בהם מה שהיה גורם לחברות אוטובוסים לקנות שטח כדי לבנות תחנות נוחות יותר כדי שיותר אנשים ישתמשו בה. ובאמת פה השמיים הם הגבול, במקומות עמוסים הייתה יכול להיתקל בתחנה עם מזגן אפילו אם היא עמוסה מספיק ולדעת החברה זה יכול לגרום ליותר אנשים להישתמש בה.

    1. דניאל מייסה

      אדיר, אני לא מסכים שאפשר לפטור כל דבר בהפרטה, וכן מסכים שהיה צריך להכניס בחוזה עם JCDecaux עוד הרבה סעיפים.
      כך או כך, צריך גם במצבי הפרטה להעמיד את המדינה/עירייה במקום רגולטורי חזק. לא ייתכן שאינטרסים כלכליים של גופים פרטיים קובעים אם יהיה לנו צל בתחנה או לא, ואם יהיה מקום לאוטובוס להתקרב לתחנה או לא.
      כנ"ל לגבי האוטובוסים עצמם. אם מפריטים, להפריט תוך רגולציה דרקונית, ומעבר לכך יש הרבה חסרונות להפרטה.

    2. זה "קפיטליזם במיטבו" (לשון סגי נהור, סרקאזם, אם לא הבנת) כי החברה עושה הכל כדי למקסם את הרווחים שלה על חשבון הציבור. מה איכפת לה מהציבור? היא בעסקי פרסומות בכלל. מבחינתה התחנה אינה נועדה לשרת את הציבור אלא נועדה להיות מתקן הצגת פרסומות לנהגי הרכב הפרטי ולא יותר מזה. העירייה מצידה בגישה של "שוק חופשי" לא נוקטת בעמדה רגולטורית חזקה כנגד החברה, וזו התוצאה.

      יש רק שתי אפשרויות אם רוצים תחנות אוטובוס נוחות ומוצלות ומגנות מפגעי מזג האוויר: או הלאמה מלאה, או שהעירייה תתחיל להזיז את התחת ולהתנהג כמו שרגולטור אמור להתנהג. עובדה שבערים אחרות בארץ הצליחו להציב יופי של תחנות שמספקות המון צל עם סככות רחבות ביותר. זה לא קשה.

      אני לא מסכים עם הקביעה שלך בנושא הפרטה של חברות האוטובוסים. להפך, הפרטה מלאה הייתה פוגעת עוד יותר בשירות לנוסע עם חוסר אחידות, אוטובוסים צפופים יותר (כי יותר זול להוציא אחד ולדחוף נוסעים מאשר שניים) ובלי שירות לאיזורים שלהם יש פחות ביקוש (לא כולם גרים במרכז ת"א!). בכל מטרופולין בעולם המערבי התחבורה הציבורית עובדת ע"י חברה בבעלות המדינה/העיר או זכיינים שמפועלים מטעם המדינה/העיר (כמו בישראל).

  4. כולכם טועים יש המון קבלנים שעובדים בלילות ע"מ לא להפריע העבודה שמתבצעת במהלך היום היא תחזוקה שוטפת

    כולכם אם הייתה יכולים לחרבן בתחנה הייתם עושים זאת תגידו תודה שיש אנשים בעיניכם שקופים שמנקים תתחת של התחנה בכדי שלכם יהיה נקי בעיניים
    הסמל של החברה הזו הוא ניקיון !!!
    לא פירסומות די להקניט צרי עין כולכם תגידו תודה שיש חברה ועובדים שמתחזקים את ריהוט הרחוב ברמה גבוהה כמו ששום חברה מתחרה אחרת תעשה
    ונראה אותכם עובדים בלילות !!!

    1. הלו, תירגע. אפשר לנהל דיון בלי לרדת לרמה כזו. אם אתה רוצה להמשיך לנהל את הדיון הזה אני מציע שתתנהג בהתאם למה שמצופה מאדם בוגר, ולא תרד לרמת גנון.

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן