התפוז הגדול

מסלול נפרד לתח"צ זה מצויין – אבל רק כשיש משילות

בדרך בגין בת"א, בסמוך לתחנת יהודית, סידרו את הרחוב יפה מאוד, ועשו מסלול נפרד לתחבורה ציבורית.

על הנייר עכשיו אמור להיות סדר, והתחבורה הציבורית אמורה להתחכך פחות עם התחבורה הפרטית.

 

אבל ניסיון העבר (וההווה כמו שאפשר לראות בוידאו הבא) מלמד שכל עוד אין גוף שמושל בתחבורה הציבורית, מהתנהגות ההנהגים, דרך טיפול באוטובוסים ועד ניהול התשתית, כל ניסיון לסדר יוצר רק יותר בלגאן.

עכשיו, כשמחכים לאוטובוס, צריך להתחיל להתחבט. איפה יעבור הנהג הפעם? במסלול התח"צ? או שאולי לא בא לו, אולי הוא ישכח, או שאולי הוא יחליט שיש מספיק קווים אחרים שעוברים שם ובא לו לדלג?

ולא תמיד הימור עוזר, כאן היה לי מספיק זמן להבין שהנהג מדלג על מסלול התח"צ, אז חציתי באופן מסוכן למסלול התחבורה הפרטית. אך גם שם לא הצלחתי לעצור אותו.

1 מחשבה על “מסלול נפרד לתח"צ זה מצויין – אבל רק כשיש משילות”

  1. אני חושב שאחוז ניכר מהתחלואות של התחב״צ היו נפתרות לו זה היה מנוהל על ידי רשות מטרופולינית. אפשר להמשיך להתלונן על: נהיגה מסוכנת, אוטובוסים מלוכלכים, אי-עמידה בזמני יציאה, חוסר אמינות, ועוד. בסופו של דבר הכל זועק את אותה נקודה – חברות התחבורה לא צריכות שתיסע איתן. הן מרוויחות פר קילומטר נסיעה, והנוסעים רק מהווים מטרד לתהליך. משרד התחבורה הוא גוף בינוני ומטה, שלא מתאים למשימה הזו. מה גם, שאין שום סיבה שאותו גוף ינהל את התחב״צ בירושלים ובתל אביב. לא ברור איך בתקופה של מירב מיכאלי לא עשו את המהלך הזה.

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן