התפוז הגדול

הגדרות הוסרו, מדשאה מיותמת הפכה לגינה, וכולם הרוויחו

תראו מה זה WIN WIN.
ההסתדרות הסירה את הגדרות סביב המדשאה של בית ההסתדרות ברח' ארלוזורוב,
העיר הרוויחה מרחב ציבורי איכותי ונעים שניתן לשוטט ולהנות בו וההסתדרות הרוויחה יחסי ציבור מעולים ושיפור תדמית הבניין והארגון.

 

©עיריית ת"א

הם הזמינו אותי לטקס החניכה של הגינה החדשה (לא הגעתי, התמונות באדיבות עיריית ת"א), וזה היה הרגע שנפל לי האסימון: פתאום זה נראה לי ברור יותר מבעבר. כאשר קמפוס מסיר את הגדרות, הוא מתעצם ולא מצטמטם. פתיחת המרחב שהיה עד לא מזמן מתוחם ומופרד מהעיר מקפיצה את הערך הריגשי של המקום ומנגישה אותו לכולם. לא רק את השטח, אלא את הארגון עצמו.

אפילו עמוד אירוע בפייסבוק. ככה רחוק הם הלכו.
"טקס" הפלת הגדר. ©עיריית ת"א

קברינטי העירייה, נציגי ההסתדרות, כולם מתלהבים ומצטלמים בשטח החדש. פתאום ההסתדרות נראית לכולם באור אחר, ולא בהקשרי וועדי עובדים ושביתות.
ההסתדרות ניצלה את ההזדמנות והציבה עמדות הסברה קולית ברחבי הגינה החדשה, המדשאה אפילו קיבלה שם. "גן ההסתדרות".

©עיריית ת"א
פתאום יש שם וזהות למקום. עד עכשיו זה היה מדשאת נוי. ©עיריית ת"א

שנים דחפנו להסרת הגדרות האלה. כתבנו מכתבים, העלנו פוסטים, והנה פתאום זה קורה. פתאום כולם לא מבינים איך זה לא נעשה עד עכשיו.

אז אם זה עושה טוב לכל כך הרבה צדדים, ויש רק מרוויחים בסיפור, ננצל את ההזדמנות כדי לזעוק בפני עיריית ת"א – המשיכו לעודד הסרת גדרות. בטלו את הקמפוסים.
מוזיאון ארץ ישראל (קישור להצעה מפורטת להסרת הגדרות כאן), אונ' ת"א, בית חולים איכילוב, מעונות סטודנטים, מגרשי הטניס ברוקח ושטרית, הגן הזאולוגי, הגן הבוטני ועוד ועוד ועוד

 

שם המחלה: קמפוסופיליה. תל אביב נגועה במחלה הזו, בעיקר איזור עבר הירקון. הנה רק חלק מהקמפוסים שלא ניתן לחצות ברגל.

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן