התפוז הגדול

גשר יהודית עדיין לא ממומש כפי שתוכנן

גשר יהודית תוכנן להיות חלק ממסדרון ארוך להולכי רגל משכונת ביצרון עד הים.

המסלול הוא משד' ההשכלה, דרך מדרחוב שלמה קפלן (לא להתבלבל עם רח' קפלן),גשר יהודית, שד' יהודית, רח' הארבעה, זווית קטנה ימינה ואז מרמורק, שד' בן ציון, בוגרשוב – חוף הים.

הגשר מוכן והחיבור שלו לשד' יהודית מצויין. כרגע המכשול הוא החיבור העקלקל בין גשר יהודית למדרחוב שלמה קפלן.
ההולכים על הגשר רואים לפניהם את המדרחוב, אך כדי להגיע אליו הם נאלצים לבצע עיקוף, שכן עדיין לא ניתן לחצות את רח' יגאל אלון בנקודה המתבקשת.

הליכה על הגשר לכיוון מדרחוב שלמה קפלן
ניתן לראות את המדרחוב ממש כהמשך ישיר של הגשר

נוסף על כף ישנו פער מפלסים שיהיה קשה מאוד לגשר עליו, בין הגשר למפלס רח' יגאל אלון.

מה, איך ומתי יבוצע שם?
מסקרן. כרגע הגשר מממש את הפוטנציאל שלו באופן חלקי.

זהו המעקף

והנה שתי תמונות לכיוון ההפוך:

מדרחוב שלמה קפלן – התכנון הוא ללכת מפה ישר עד הים, בדרך ידידותית להולכי רגל.
כרגע מגיעים ליגאל אלון, רואים את הגשר, אך יש לבצע מעקף כדי להגיע למעבר החציה, שנמצא בפינת רח' תובל

 

להלן תגובת עיריית תל אביב יפו:

הקמת גשר שדרות יהודית-ביצרון הינה חלק ממדיניות עיריית תל אביב-יפו לחיזוק המארג העירוני בין חלקי העיר השונים ועידוד הליכה ברגל והשימוש באופניים ככלי רכיבה יום-יומי. הגשר, אשר תוכנן עבור הולכי רגל ורוכבי אופניים (ללא תחבורה ממונעת), מהווה חלק ממערכת הצירים המרכיבה את השלד העירוני הירוק המחבר את מזרח העיר אל המרכז והים. הקמתו מבטיחה חיבור נוח אל תחנת הרכבת הקלה (הקו האדום) המוקמת בקצה המערבי של שדרות יהודית ומעבר ראוי עבור רוכבי האופניים. בנוסף, מתאפשרת גישה נוחה עבור תושבי שכונת ביצרון ויד אליהו למרכז העיר, לשרונה ולמתחם התרבות (הסינמטק, מוזיאון תל- אביב, הקאמרי, היכל התרבות) ותושבי מערב העיר יכולים להגיע בקלות למוקדי התעסוקה והבילוי בחלקה המזרחי. כמו כן, מעודד הגשר התניידות בטוחה ברגל ובאופניים ויסייע להפחתת מס' כלי הרכב בתוך גוש דן – לרווחת כלל תושבי המטרופולין.

במסגרת פיתוח ציר ביצרון-  הממשיך את גשר יהודית אל עבר הים וטיילת החוף (ציר ירוק להולכי רגל מרכזי בעיר) יקודמו עבודות פיתוח בקטעים השונים, כולל חיבור בין המקטעים השונים, פיתוח שדירת יהודית וחידושה (צפוי לקרות בשנה הקרובה), שינויים והתאמות גובה וכן חיבור בין המקטעים ברחוב יגאל אלון.

עם השלמת כל העבודות יתקבל ציר רציף, זמין נוח ונגיש.


זה אמנם קצת מעורפל, אך נראה כי "שינויים והתאמות גובה וכן חיבור בין המקטעים ברחוב יגאל אלון" מעידים שאכן יהיה מעבר חציה ישיר בין הגשר לבין מדרחוב שלמה קפלן. נמשיך לעקוב.

6 מחשבות על “גשר יהודית עדיין לא ממומש כפי שתוכנן”

  1. זו לא הבעיה היחידה עם גשר יהודית.

    ראשית, אם כבר יוצרים חומה ברחוב יגאל אלון, לפחות שיבנו אותה באופן שיפתח אותה לרחוב (למשל באמצעות סורגים לבנים כמו בחלקים אחרים של הגשר) ולא באמצעות קיר שחור עם חורים.

    שנית, הגשר אינו מתחבר לשדרות יהודית אלא למדרכות שבשני צידי השדרה. צריך לפתוח את השדרה עצמה למעבר ולייצור מעבר רציף מהגשר ועד לדרך בגין באמצעות שינוי מיקומי האדניות הנוכחיות והוספת מעברי חצייה.

  2. התגובה שלהם מעניינת. הייתה תב"ע לשינוי הגובה של האיזור מסביבות 2005 אבל לפי הGIS התב"ע מבוטלת. לא מצאתי תב"ע רלוונטית אחרת. גם לא ברור לי איך ישנו שם את הגובה בצורה שלא תהיה עויינת להולכי רגל. אני תוהה אם המטרה להגביה את המדרחוב או להנמיך את הרחוב כדי לגשר מעליו? אי אפשר להנמיך את הרחוב בלי ליצור שיקוע שיבטל מעברי חציה, ומצד שני איך אפשר להגביה את הכביש והמדרחוב בלי להפריע לכניסות לבניינים?

      1. רק מה שמופיע בGIS:

        שם תב"ע: 3338
        זיהוי תב"ע: 4228
        נושא: שינוי גובה – א.ת.ביצרון (הת)
        סטטוס: מבוטלת
        הפקדה: 05/08/2005
        תאריך שינוי סטטוס: 05/06/2008
        ילקוט פרסומים: 5815
        מסלול ממעקב תבע: ועדה מחוזית

        אין לי מידע נוסף. מניח שאפשר למצוא דברי הסבר לביטול בארכיונים או בתב"עות בסביבה מ2008.
        יכול להיות שלשינוי הגובה החדש הם מקדמים תב"ע אחרת שעדיין לא פורסמה לציבור.

  3. אני חושבת שכרגע המצב הנכון מאוד חכם, כי זה אזור עם תנועת הולכי רגל ערה במשך שעות העבודה (לפחות לפני הקורונה..) ויצירת מעבר חצייה בדיוק בתום הגשר כדי לקשר למדרחוב ממול היה יוצר במקרה הטוב בלוק של אנשים שעומדים בקצה הגשר ומחכים לרמזור ומסרבלים את המעבר במדרכה, ובמקרה הפחות טוב חצייה בלתי פוסקת של הכביש גם ברמזור אדום, באזור מסוכן עם תנועה ערה.
    בהתחשב בכך שמתוכנן על הציר הזה הקו האדום ובאזור תהיה תחנה, ובהסמך על מצב הכביש ביגאל אלון, נראה שמגיע שיפוץ מסיבי בעתיד ולכן פני הציר הזה כנראה ישתנו והמקטעים יותר יתאימו אחד לשני

  4. מהתמונות ניתן לראות את כל הטעויות האפשריות שניתן היה לעשות. לא פספסו דבר. אם התכנון היה לחבר את המדרחוב ושדרות יהודית באמצעות גשר היו צריכים לתכנן מראש בצורה כזאת שיעבור מעל יגאל אלון, כלומר העליה לגשר היית צריכה להיות עוד בתחומי המדרחוב. בכך היו מאפשרים גם תנועה של הולכי רגל על המדרכה שלצד איילון, מתחת לגשר, במפלס אחיד ללא צורך לעלות בשיפוע עד תחילת הגשר ואז ירידה בשיפוע. זה אומר שהגשר היה צריך להיות גבוה יותר בכ- 5 מטרים. פתרון בדמוי שיקוע יגאל אלון בסמוך לגשר יגרום לבעיות נוספות כמו נסיעה על יגאל אלון כמו ברכבת הרים ובחורף יגרום ליצירת שלולית ענקית ועמוקה. בנוסף, במקום לחבר שתי נקודות בקו ישר בחרו גשר מתעקל בצורת S. איפה בעולם קיים כזה דבר ? בעיות נוספות : גושי הבטון בדמוי ספסלים הם לא שימושיים. בקיץ בשמש הקופחת זה יהיה כמו גריל לצלות את הישבנים עליהם ובחורף בגשם הכל יהיה רטוב . הפתרון של הצללות ביריעות בד הוא טמטום. הם יתבלו וייקרעו ואז יתנפנפו ברוח כמו סמרטוטים.

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן